Hogyan készítsük elő webáruházunkat?

Hogyan kérjen ajánlatot a webáruházhoz?

Megszületett az ötlet, hogy szeretne egy webáruházat, és megvan hozzá a tökéletes termék? Esetleg már azt is tudja mi lesz a tökéletes domain név, de nem tudja, hogy elérhető-e még? 

Ezután a lépés után általában elkezdünk webfejlesztőt keresni, aki majd elkészíti a termékünk árusításához szükséges webshopot.

Az ajánlatkérés előtt azonban érdemes néhány dolgot végiggondolni. 

  1. Milyen módon szeretnénk majd a megvásárolt terméket eljuttatni a vásárlóinknak? Lesz-e lehetőség személyes átvételre, vagy csomagküldő szolgáltatóval kell szerződnünk. Esetleg első körben csak megpróbáljuk a hagyományos, előre kifizetős módszerrel feladni a csomagot, és ha majd több csomagunk is lesz akkor keresünk egy szállító partnert mint pl. a Posta, Foxpost, a Packeta, GLS vagy a DPD.
  2. Milyen fizetési módokat szeretnénk majd a webáruházunkban? Lehet-e utánvétet választani majd, vagy csak bankkártyás fizetés legyen? A bankkártyás fizetéshez is érdemes körülnézni, kik vannak a piacon. Manapság már nem csak az OTP-t, vagy másik nagy bankot lehet választani, hanem lehet Barion, Paylike, Paypal és megannyi kisebb-nagyobb belföldi vagy külföldi szolgáltató, akik kifejezetten erre szakosodtak. 
  3. Hol szeretnénk értékesíteni a termékeinket? Csak Magyarországon? Esetleg külföldön is? Ehhez igazítva hány nyelven jelenjen meg az oldal, és milyen valutában szeretnénk megadni a termékek árát?
  4. Nyilván az arculatot sem felejthetjük el, ezért érdemes keresni néhány webshopot, ami kb. megfelel az elképzeléseinknek. Ezután könnyebb kialakítani a webáruház sablonját is, könnyebb elmondani a fejlesztőnek mi is lenne az igény. 
  5. Természetesen szükség lesz egy logóra és egy névre is, ha még nem rendelkezünk vele.
  6. Érdemes végiggondolni, hogy melyik social média felületekre szeretnénk regisztrálni, hogy a Google keresőn kívül még egyéb helyekről is tudjunk vásárlókat találni. 
  7. A GDPR megfelelőségről sem felejtkezhetünk el. Elő kell készíteni az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatót is. 
  8. Érdemes írni bemutatkozó szöveget, illetve a termékek kezelési útmutatóját is fel kell majd tölteni a netre.
  9. Gondoljuk végig azt is, hogy ki fogja kezelni a vásárlói rendeléseket, illetve a reklamációkat. 

Természetesen ezen túl még számos kérdés felmerülhet, de ez a néhány dolog elengedhetetlen egy webáruházhoz. A fent említett szolgáltatókat érdemes minél előbb kiválasztani, hogy amíg készül az oldal, addig velük is megtörténjen a szerződés kötés, és ne kelljen emiatt hetekkel később elindítani az oldalt.

 

 

Szóljon hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × öt =