Rengetegszer hallani, főleg kisvállalkozóktól, hogy nem kell nekik weboldal. A legfőbb indokai közé tartozik, hogy elég nekik a Facebook, és hogy a weboldal frissítésére már nem lenne energiájuk.
Miért hibás ez az elgondolás?
A Facebook lehetőségei közül a legtöbb kisvállalkozó csak a galéria és a messenger funkciókat használja, mert így tudja megosztani a referencia munkáit, és kapcsolatot tud tartani az ügyfeleivel.
Az üzleti Facebook oldal lehetőségei gyakran ennyiben kimerülnek. Ha a vállalkozásról több infót is megosztunk, azokat már keresgélni kell a felhasználóknak, a leírás pedig gyakran kimerül 1-2 semmit mondó mondatban.
Egy weboldalt mindenki a saját vállalkozásának az arculata szerint alakíthat ki, nem merül ki egy borítóképben és profil képben a design.
A weboldalhoz tartozik hivatalos email cím, amit már mobilról is lehet kezelni, és a kapott emailek a mobilos alkalmazásban rendszerezhetők, visszakereshetők.
A kisvállalkozóknak is szükségük van egy naptárra, amiben szervezik az életüket. Az ügyfelek bejelentkezéséhez érdemes kialakítani egy online felületet, ahol nem nekünk kell bogarászni a naptárunkat, hogy hová férhet be egy-egy ügyfél, hanem lehetőség van rá, saját maga ki tudja választani a weboldalon, hogy mikor ér rá pl. egy hajvágásra vagy kozmetikai kezelésre.
Egy ilyen bejelentkezési naptárral rengeteg időt megspórolhatunk magunknak, amit azzal töltenénk, amíg előkeressük a határidő naplónkat, és keresgéljük a telefonnal a kezünkben a szabad időpontokat.
Egy virágárus bővítheti a szolgáltatásait online virágcsokor küldéssel. Akár a világ másik feléről is meglephetjük családtagunkat, barátunkat, ha egy helyi virágárusnál rendelünk egy csokrot neki.
Az építkezési vállalkozók megspórolhatják az ajánlat adással töltött időt, ha komplett ajánlatkészítő rendszert alakítanak ki a weboldalon. Gondoljon csak bele, Ön mennyi időt szokott az ajánlatokkal bíbelődni?
Fotósnál egy igényes weboldal, az árak feltöltése, és egy nagyszerű portfólió hatalmas referenciát jelent.
Jógaóra, pilates, spinning stb. itt is érdemes az órarendhez egy bejelentkező naptárt létrehozni, és máris nyomon lehet követni a jelentkezők számát.
Megannyi lehetőség, amivel többet tud egy jól kivitelezett weboldal, mint egy Facebook oldal.
Természetesen a megfelelő hirdetés, és marketinghez és az üzleti élethez szükséges a social media jelenlét, de ha valamit közzé akarunk tenni, akkor érdemes azt egy blog cikkben megírni, majd Facebookon, Instagramon, Pinteresten, Tiktokon azt promózni.
A rendszeres frissítésben pedig segítséget tudok nyújtani.